kreativitetsommeditation.blogg.se

Monthly makers
Jag har velat vara med varje månad de har presenterat ett nytt "ämne" men tiden har inte varit på min sida. Men den här gången så lyckades jag delta. Ämnet var Prova något jag aldrig har gjort. Jag valde att göra Temari-bollar. Först läste jag på om det sedan såg jag en massa Youtube videos och sedan så provade jag. Tyvärr har jag inte fotat under arbetets gång men principen är att först skapa en boll (jag tog en bit av en vinkork, lindade med garn och sedan mattrasor och tillsist sytråd) Sedan kom momentet att mäta ut för att få bastrådar som sedan lindade fast. Efter min första boll insåg jag vikten av att bollen MÅSTE vara rund samt vikten av noggrannhet när man mätar ut avstånden. Det är riktigt roligt att göra, och det finns tusentals mönster att linda, jag jobbar nu med den tredje bollen. En sak till jag lärde mig det är att ha en mattrasa i samma färg eller i å f nära den sytråd som man ska linda med, är det olika färger går det väldigt mycke sytråd.. Här är resultatet! 
 
 
Alicia

Så fina! Häftigt att kunna göra sina egna bollar, och jag gillar verkligen hur du lindat fram mönster i de yttersta trådarna.

Svar: Tack! Ja, det kändes lite "platt" när jag började med bollen, men när allt var klart så blir det riktigt fint! Nu är snart den 3:e bollen klar ☺️
ordningilivet.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress