kreativitetsommeditation.blogg.se

Höst på tomten
 
Idag har jag och alla barnen gjort höst på tomten. Har känt mig lite stressad över detta. I en månad har det regnat nästan alla dagar å då är det inte kul att vara ute och jobba på tomten. Vi började med att plocka äpplen, 2 tioliters hinkar blev det och fortfarande finns det äpplen kvar i toppen. Förra sommaren blåste det så mycket så det blev inga äpplen, då tog vi hit en arborist som beskar träden och det var nog det som gjorde susen. Sedan fyllde vi upp pellets, förhoppningsvis för sista gången. Snart kommer det en firma och borrar bergvärme. Sedan grävde vi ner hallon - plantor och rabarber (från mamma och pappas gård). Det tog två timmar. Sedan skjutsade jag sonen som skulle hämta sin bil och jag och mini åkte till mamma och pappa. Där hittade jag några fina lönn-löv som nog blir till ett projekt med förskoleklassen. När vi kom hem så hade svärmor kommit och hon åt middag med oss. Nu är det äntligen kväll och jag fnular på ett litet projekt för mina fritidsbarnen, ska förbereda för en test i morgon... 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress